Przyzwyczajenie czy już nałóg?

Wielu z nas może przyznać, że jest uzależniona od konkretnych produktów spożywczych, np. ciasteczek z ulubionej cukierni albo wyśmienitego, chińskiego dania zamawianego na wynos. Tylko czy jest to faktycznie uzależnienie czy po prostu nasza własna słabość?

Pojęcie uzależnienie od  żywności budzi wiele kontrowersji wśród naukowców. Istnieje jednak coraz więcej dowodów na to, że wysokoprzetworzone, tłuste lub słodkie pokarmy, takie jak np. pizza, czekolada, chipsy i ciasteczka mogą mieć działanie uzależniające. Czytaj dalej

7 prostych kroków do rezygnacji ze słodkich napojów

Rezygnacja z konsupcji napojów gazowanych może stanowić nie lada wyzwanie.  w szczególności dla osób które są przyzwyczajone do słodkiego, wręcz uzależniającego smaku omawianych płynów.

Na pewno wiesz, że napoje gazowane nie są dla Ciebie najlepsze – ale z drugiej strony nie możesz się im oprzeć.  Ich słodki smak, przyjemne musowanie i chwilowe działanie energetyzujące, często wydaje się najlepszym rozwiązaniem podczas popołudniowego spadku energii, oglądania filmu bądź innych czynności które wykonujesz w ciągu dnia.

Im więcej pijesz napojów gazowanych (tych zwyczajnych, 0% czy light), tym bardziej Twój nałóg staje się niebezpieczny. Rezygnacja może przynieść korzystny wpływ na ogólny stan zdrowia oraz masę ciała.

g2 Czytaj dalej

Okres przedświąteczny – cz.2

Ze względu, że okres świąt w dużej mierze koncentruje się na jedzeniu i wspólnych posiedzeniach przy stole to nie warto w tym okresie koncentrować się na redukowaniu masy ciała.

  • Znacznie lepszym rozwiązaniem jest utrzymanie aktualnej masy ciała i nie doprowadzanie do nadmiernego przejadania się.

Będzie to znacznie łatwiejsze do osiągnięcia, a dodatkowo będziemy eliminowali poziom stresu związany z poczuciem winy, że czegoś nam nie wolno konsumować.  W ten sposób unikniemy wrażenia porażki ze względu na nierealistyczne cele.

4

  • Nie planuj rozpoczęcie diety od Nowym Roku.

Oczekiwanie nadchodzących ograniczeń w swoim jedzeniu może skłonić Cię do napadów objadania się w okresie dostępu do nadmiaru pożywienia. Każdy moment do wdrożenia prawidłowego żywienia jest dobry i nie ma potrzeby objadać się na pożegnanie ze starymi zwyczajami.

5

 

  • Staraj się zachować umiar

Od 1  do 24, a następnie od 27 do 31ego grudnia  nie ma świąt. W te dni nic nie stoi na przeszkodzie aby spożywać regularne posiłki, o odpowiednich porcjach, opartych na zdrowych produktach.  W czasie świąt należy cieszyć się ze wspólnych spotkań i jedzenia, które im towarzyszą, ale nie trzeba się koncentrować wyłącznie na tym.  Ciesz się z tego co jesz,  ale zachowaj odpowiedni umiar w porcjach. Delektuj się kompozycją i  smakiem dań.

6

Okres przedświąteczny – cz. 1

Wydaje się, że jest już ogólnie przyjęte, że nie ma świętowania bez jedzenia. Patrząc na to w perspektywie  dawniejszych czasów, było to dość uzasadnione. Konkretne produkty pojawiały się okazjonalnie, a następnie przez długi okres czasu ich nie było.  Ale czasy się zmieniły, a wyjazd do supermarketu wystarczy aby wykarmić całą rodzinę przez tydzień. Nie ma też potrzeby, aby jeść, dopóki wszystko nie zniknie z talerza, a nasz żołądek będzie przepełniony.

1..jpg

Czytaj dalej

Co może powodować nieoczekiwany wzrost masy ciała

Jeśli próbowałeś schudnąć poprzez zmianę diety i zwiększenie aktywności fizycznej, ale nie osiągnąłeś oczekiwanego rezultatu, to jesteś jedną z wielu osób, które zapomniały o czymś więcej niż jedzenie i ćwiczenia. W redukowaniu masy ciała, nie chodzi tylko o ilość spożytych i spalonych kalorii w ciągu dnia. W rzeczywistości, istnieje wiele powodów, dla których nasz organizm nie chce pozwolić sobie na utratę nadmiaru kilogramów. Czytaj dalej